Come Together Secret Mixter Signups
skip

Reviews for "Guessin Games (Deep House Mix)"

Guessin Games (Deep House Mix)
by mabhiza
Recommends (10)
Sun, Apr 22, 2007 @ 9:05 AM

Uses samples from:

Samples are used in:

 
Songboy3
.
permalink   Sun, Apr 22, 2007 @ 10:30 AM
I’m in LOVE with the track! PLEEEZZZEEE tell me you’re gonna time compress the vocals so that they sync up to the wonderful music you created! It just won’t work for me if the groove and vocal don’t move together…
 
.
permalink   mabhiza Fri, Apr 27, 2007 @ 3:15 PM
Yeah will work on it for sure….I am not used to doing vocals….But I get what u sayin and I’ll work on it…nice vox maaan
Stab
.
permalink   Sun, Apr 22, 2007 @ 11:06 AM
nice work. Altought it is not my favourite genre, I find it has very nicely produced (and mixed). Did you use sidechain compression?
 
.
permalink   mabhiza Fri, Apr 27, 2007 @ 3:18 PM
I use traight foreard comp….no side chain…I mix low on the instrumentals…And high on the kick and vox…with mild comp…and then compresed the whole mix with a soft kneee. I am glad u think it works well was tryin vox 4 the 1st time
Nitropox@CCmixter
.
permalink   Sun, Apr 22, 2007 @ 4:17 PM
wowdy..good job!
 
.
permalink   mabhiza Fri, Apr 27, 2007 @ 3:19 PM
Thanx Code….
plurgid
.
permalink   Sun, Apr 22, 2007 @ 10:36 PM
Yeah … those vox are waaay off!

But I mean DAMN, that’s some wicked instrumentation. I LOVE that muted trumped at the top.

You gotta fix the sync, this is too good not too! ;-)
 
.
permalink   mabhiza Fri, Apr 27, 2007 @ 3:20 PM
I’ll do my best……Thanks for the tips..
Abhi S.V.
.
permalink   Mon, Apr 23, 2007 @ 9:05 AM
Really impressive for less than an hour!!!!!!

yea. the vocals dont sync at all, but the beat is insane. it almost syncs though but its good trust me.

Abhi S.V.
 
.
permalink   mabhiza Fri, Apr 27, 2007 @ 3:22 PM
workin on it…..thanks for the props…
s.c.mixer
.
permalink   Tue, Apr 24, 2007 @ 7:07 PM
Great house track really! but I have to agree with all about the vocal syncing.
Maybe a few hours more… ;)
 
.
permalink   mabhiza Fri, Apr 27, 2007 @ 3:23 PM
…for sure…I have already updated the mix….@ 125BPM…was tryin a different feel with no time stretching on the vox….still not to sure if it works….vox is not my strong point
BOCrew
.
permalink   Thu, Apr 26, 2007 @ 3:52 PM
yeah i’m here or in MIAMI club or at the PLAYBOYMANSION party sounds deep…
 
.
permalink   mabhiza Fri, Apr 27, 2007 @ 3:25 PM
I pdated the mix with a 125 BPM……..just to give a dancefloor fel…I was hopin it wud fix the sync on the vox as well sounds different….not to sure it quite hits it yet
J.Lang
.
permalink   Sun, Apr 29, 2007 @ 9:25 AM
This is such a beautiful track and if the vocals were on sync this would be a double 5 from me. If you don’t mind me asking, could post the track without the vocals?
I’d like to try my hand at trying to get the vocals to sync up.
Very sweet job with the music.
 
.
permalink   mabhiza Mon, Apr 30, 2007 @ 3:42 AM
waassup J…
I uploaded the raw samples (WAV) you can use the original arrangement or experiment with yo own wicked one….have fun mam….
cant wait to hear the mix.
Peace,
Mr B
 
.
permalink   Songboy3 Thu, Aug 9, 2007 @ 9:48 PM
Are you gonna ever finish this? It has so much potential! Show a brutha some love…..LOL!!!
TheJoe
.
permalink   Thu, Oct 4, 2007 @ 8:16 AM
Hey, that´s great stuff! I don´t feel so much sync problems like others. Okay, there are some places where it is obviously a bit out of sync, but this damn hot core groove can “fix” it! For me it is more a little irritating that the vocals seem to be panned too much on the left side!? But overall this is a nice example how a one pattern structure really works for a whole song. The muted trumpets are one hit. I like this a lot!